Oferta

Trening Umiejętności Społecznych

W gabinecie prowadzę zajęcia dla dzieci i młodzieży w różnym wieku

Zajęcia Treningu Umiejętności Społecznych mają na celu rozwinięcie kompetencji społecznych w tym rozpoznawania i reagowania na swoje i cudze emocje, dobrej komunikacji czy współpracy w grupie. Metoda ta jest stosowana szeroko. Mogą z niej korzystać zarówno  dzieci, jak i dorośli.

Zajęcia przeznaczone są dla:

KAŻDEGO  TUS to nie jest trening dla dzieci nieśmiałych, czy wycofanych. TUS to praktyczne treningi dla każdego.

W szczególności rekomendowane są dla dzieci, które:

  • doświadczają trudności w relacjach z rówieśnikami,
  • nie zawsze potrafią odmawiać, bronić własnych granic, wyrażać swojego zdania,
  • mają trudność z samoakceptacją i wiarą we własne możliwości,
  • nie wiedzą jak odnaleźć się w grupie,
  • przejawiają niechęć wobec wchodzenia w relacje społeczne,
  • doświadczyły trudności w relacjach z rówieśnikami lub osobami dorosłymi,
  • mają trudności z nazywaniem, wyrażaniem emocji  i radzeniem sobie z nimi.

Jak przebiega trening?

Spotykamy się co tydzień, o stałej porze. Zaczynamy zawsze od przywitania się i opowiedzenia, jak się dziś czujemy (wykorzystujemy do tego różne zabawy). Następnie uczestnicy poznają temat zajęć – następuję wprowadzenie do tematu. Tu wykorzystujemy historyjki, filmiki, piosenki, obrazy oraz oczywiście psychoedukację – opowiadamy, pokazujemy, tłumaczymy. Następnie część treningowa – może to być burza mózgów, praca w parach, praca grupowa, praca indywidualna połączona z prezentacją, gra planszowa, gra ruchowa. Następnie dyskutujemy o tym, czego się dowiedzieliśmy lub nauczyliśmy – tu czasem nagrywamy wspólny filmik z wnioskami lub robimy plakat. Podczas każdego treningu uczymy się, ale też bawimy. Na koniec zawsze podsumowujemy nasze spotkanie oraz tłumaczymy pomoce/karty pracy, który uczestnicy zabierają ze sobą do domu. Na koniec opowiadamy rodzicom o naszym spotkaniu.

Zapisy przyjmowane są telefonicznie lub przez formularz kontaktowy.

Konsultacje dotyczące wybrania adekwatnej pomocy dla dziecka, opierając się na znajomości dziecka/ucznia, a także  aktualnych przepisów dotyczących pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

Napisanie opinii do poradni psychologiczno-pedagogicznej, adekwatnie do potrzeb dziecka i obserwowanych trudności. Opinie dla dzieci i młodzieży na każdym etapie edukacyjnym.